Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden PS Payroll Services

Artikel 1- Algemeen

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen PS Payroll Services, geregistreerd onder nummer 96952229 bij de Kamer van Koophandel (hierna: PS Payroll Services), en zijn Opdrachtgever. Deze voorwaarden zijn dan ook van toepassing op alle aanbiedingen van PS Payroll Services.
  2. Van deze voorwaarden afwijkende afspraken of wijzigingen in de overkomst zijn voor PS Payroll Services slecht bindend, indien PS Payroll Services daarmee schriftelijk instemt.

 

Artikel 2- Offertes

  1. Alle offertes zijn gebaseerd op de door Opdrachtgever verstrekte gegevens.
  2. Een offerte van PS Payroll Services vervalt indien deze niet binnen 30 dagen schriftelijk wordt aanvaard.

Artikel 3 - Uitvoering van de overeenkomst

  1. PS Payroll Services spant zich naar beste kunnen in de overeenkomst uit te voeren.
  2. Termijnen gesteld voor de uitvoering van de overeenkomst door PS Payroll Services zijn indicatief. Opdrachtgever kan hieraan geen rechten ontlenen.
  3. PS Payroll Services heeft het recht werkzaamheden te laten verrichten door derden. Artikel 7:404 BW is niet van toepassing.
  4. Opdrachtgever verstrekt alle gegevens en software, of waarvan Opdrachtgever weet of redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst. Opdrachtgever verstrekt deze gegevens en software tijdig aan PS Payroll Services, zorgt ervoor dat deze voor hem toegankelijk zijn en garandeert dat PS Payroll Services bevoegd is de gegevens en software te gebruiken, bij gebreke waarvan PS Payroll Services bevoegd is zijn verplichtingen op te schorten. Niet tijdige aanlevering en onvolledigheid en/of onjuistheid van aangeleverde gegevens en software komen voor rekening en risico van Opdrachtgever.
  5. Opdrachtgever garandeert dat aan PS Payroll Services verstrekte informatiedragers en elektronische bestanden vrij zijn van virussen en defecten.
  6. Indien door PS Payroll Services of door PS Payroll Services ingeschakelde derden in het kader van de overeenkomst werkzaamheden worden verricht op een door Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg voor een geoutilleerde werkplek, alwaar ten minste een computer met internetverbinding, een printer, een fax en een telefoon aanwezig is. PS Payroll Services en de door hem ingeschakelde derden mogen gebruik maken van de kantine- en overige faciliteiten die aanwezig zijn op de locatie van de opdrachtgever.
  7. Opdrachtgever wijst een contactpersoon aan die als aanspreekpunt fungeert voor PS Payroll Services.

Artikel 4 - Meerwerk

Indien PS Payroll Services werkzaamheden of andere prestaties verricht die buiten de inhoud of omvang van de overeengekomen opdracht vallen, is Opdrachtgever gehouden de hieraan bestede uren te vergoeden volgens het overeengekomen uurtarief. Deze werkzaamheden of andere prestaties schorten de overeengekomen of verwachte datum van voltooiing van de werkzaamheden op.

Artikel 5 - Prijzen en uurtarief

  1. Door PS Payroll Services opgegeven prijzen zijn exclusief de BTW en door PS Payroll Services gemaakte onkosten, waaronder reis- en verblijfkosten, portokosten, administratiekosten en kosten van ingeschakelde derden
  2. Bij Tariefwijzigingen is PS Payroll Services gerechtigd het overeengekomen uurtarief te verhogen. Nadat het verhoogde uurtarief door PS Payroll Services schriftelijk is bekendgemaakt, heeft de opdrachtgever het recht de overeenkomst binnen 14 dagen op te zeggen. Opdrachtgever is gehouden de reeds gemaakte uren te vergoeden volgens het overeengekomen uurtarief.
  3. PS Payroll Services voorschotten in rekening te brengen.

Artikel 6 - Betaling

  1. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na declaratiedatum. Als Opdrachtgever niet binnen 14 dagen betaalt, is Opdrachtgever - zonder nadere ingebrekestelling - in verzuim. Opdrachtgever is daarna rente verschuldigd van tenminste 1% per maand, alsmede buitenrechtelijke incassokosten.
  2. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties dienen binnen 14 dagen na de declaratiedatum te worden ingediend bij PS Payroll Services en schorten de betalingsverplichting niet op.
  3. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen 15% van het achterstallige bedrag, met een minimum van € 50,- exclusief BTW. Indien de werkelijke buitengerechtelijke incassokosten hoger zijn, is de Opdrachtgever deze verschuldigd. Tevens is Opdrachtgever de werkelijke gemaakte gerechtelijke incassokosten verschuldigd.

Artikel 7- Reclames

  1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen binnen I maand na ontdekking schriftelijk te worden gemeld aan PS Payroll Services, bij gebreke waarvan het recht tot vordering van nakoming en schadevergoeding vervalt. 2. Vorderingen voortvloeiend uit de verrichte werkzaamheden vervallen een jaar na het einde van de opdracht.

Artikel 8 - Einde overeenkomst

  1. Opdrachtgever is niet bevoegd de overeenkomst tussentijds op te zeggen. 2. Indien de overeenkomst tussentijds eindigt, is Opdrachtgever gehouden de overeengekomen dan wel geschatte uren te vergoeden tegen het overeengekomen uurtarief van PS Payroll Services, vermeerderd met meerwerk en kosten die gemaakt zijn wegens het tussentijds eindigen van de overeenkomst.

Artikel 9 - Aansprakelijkheid

  1. De aansprakelijkheid van PS Payroll Services is beperkt tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekeraar van PS Payroll Services uitgekeerd wordt. Bij ontstentenis van een dergelijke uitkering is de aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat gedeclareerd is voor dat deel van de opdracht waarbij schade is ontstaan.
  2. PS Payroll Services is niet aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder ook begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  3. PS Payroll Services is niet aansprakelijk voor fouten van derden die in het kader van de uitvoering van de overeenkomst worden ingeschakeld.
  4. opdrachtgever vrijwaart PS Payroll Services voor eventuele aanspraak van derden.

Artikel 10 - Algemeen

  1. PS Payroll Services is niet gehouden tot nakoming van enige verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst, noch aansprakelijk voor enige schade, indien sprake is van overmacht.
  2. Onder overmacht wordt verstaan: elke van de wil van PS Payroll Services onafhankelijke omstandigheden, die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhinderd.
  3. Onder overmacht wordt ook begrepen: ziekte, storingen op het kantoor van PS Payroll Services of op de locatie van Opdrachtgever, waaronder telecommunicatie- en ICT- storingen,
  4. Indien de overmacht periode langer duurt dan twee maanden is PS Payroll Services gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de Opdrachtgever.

Artikel 11 - Geheimhouding

  1. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk indien dit door de andere partij is medegedeeld of indien dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
  2. Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, PS Payroll Services gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, dan is PS Payroll Services niet gehouden tot schade vergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.

Artikel 12 - Toepasselijk recht/toepasselijke rechter

Op elke overeenkomst tussen PS Payroll Services en opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing. Uitsluitend de Rechtbank Utrecht is bevoegd van geschillen kennis te nemen. Niettemin heeft PS Payroll Services het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter.